Η Αρμενική Κοινότητα στην Ελλάδα – 1947 – Ο επαναπατρισμός

Η χρονιά αυτή σηματοδοτείται από τον επαναπατρισμό των Αρμενίων (κάτι τέτοιο είχε ξανασυμβεί το 1925-1927 και ειδικότερα στις περιοχές της Β. Ελλάδας). Το πρώτο καραβάνι αναχωρεί από τη Θεσσαλονίκη στις 2 Αυγούστου 1947 με 2.500 επαναπατριζομένους από τις περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης με το ρωσικό πλοίο «Τσουγκότγκα». Ενώ το πρώτο καραβάνι από την Αθήνα αναχωρεί στις 16 Αυγούστου 1947, με 2.000 επαναπατριζομένους με το πλοίο «Τρανσιλβάνια». Με αυτόν τον τρόπο και μαζί με τα προαναφερθέντα πλοία, αλλά και με το πλόιο «Ρούσια» όπως επίσης και με το ελληνικό πλοίο «Αγ. Βαρβάρα» το οποίο είχε ενοικιαστεί για μια φορά, από το Εθνικό Συμβούλιο των Αρμενίων στην Ελλάδα, συνεχίστηκε ο επαναπατρισμός των Αρμενίων έως το τέλος του 1947.

Με 6 συνολικά καραβάνια επέστρεψαν στην Αρμενία περίπου 18.000 Ελληνοαρμένιοι. Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο, οτι σε διάφορες περιπτώσεις η ελληνική κυβέρνηση έφερε την καταλυτική της συμβολή, η οποιά παρείχε κάθε είδους ευκολία και βοήθεια σε τυχόν προβλήματα των επαναπατριζομένων.

Τη περίοδο επαναπατρισμού ακολούθησε η μετανάστευση των Αρμενίων της Ελλάδας προς την αμερικανική ήπειρο, και ειδικότερα προς τον Καναδά και την Αργεντινή. Εκατοντάδες οικογενειών Αρμενίων άφησαν την φιλόξενη Ελλάδα και μεταφέρθηκαν στο Μοντρεάλ και στο Μπουένος ’ιρες, αντίστοιχα.

Ο αριθμός της Κοινότητας μετά τις περιόδους επαναπατρισμού και μετανάστευσης μειώθηκε στις περίπου 19.000. Αποτέλεσμα της μείωσεις αυτής ήταν και το κλείσιμο αρκετών σχολείων και ειδικότερα στις περιοχές που ζούσαν λιγοστοί Αρμένιοι. Έκλεισαν επίσης και μερικές εκκλησίες λόγω μη ύπαρξης κληρικών.

Στους κλειδονισμούς αυτούς άντεξαν η κοινότητα στην Αθήνα και στον Πειραιά και μερικώς η κοινότητα στην Θεσσαλονίκη, έχοντας πάντα υπόψη ότι ο αριθμός της τελευταίας είχε μειωθεί κατά τα 5/6.

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *